W poniższym poradniku opisujemy kolejne kroki zakupu biletu przez naszą stronę internetową

SPIS TREŚCI:     (kliknij aby przejść do konkretnego tematu)

  1. Wyszukiwanie połączeń > > >
  2. Wybór połączenia z dostepnej listy > > >
  3. Wybór lub zmiana przystanku > > >
  4. Wybór ulg ustawowych lub promocji > > >
  5. Dane kupującego > > >
  6. Podsumowanie zamówienia > > >
  7. Płatność PayU - wybór banku > > >
  8. Status zamówienia > > >
  9. Pobranie biletu > > >
  10. Zwroty biletu zakupionego bez logowania / zakładania konta > > >


 

Wyszukaj interesujące Cię połączenie:

Na stronie zakexpress.pl w wyszukiwarce połączeń, na początek określ wyszukiwanie po miejscowościach (skąd i dokąd). Wybór potwierdź przyciskiem „ROZWIŃ”.



Nastepnie wybierz interesującą Cię Datę wyjazdu /i powrotu oraz określ czy interesuje Cię podróż z przesiadką i wybierz ilość biletów. W naszym przypadku wybraliśmy podróż bez przesiadki następnie zatwierdź klikając w przycisk "SZUKAJ".



 


Wybór połączenia

Wybierz interesujące Cię połączenie spośród wyników wyszukiwania. Możesz sprawdzić szczegółowe informacje o danym kursie klikając w "Szczegóły kursu zobacz". Wybór Twojego połączenia, zatwierdź klikając w przycisk "Wybierz". W naszym przypadku jest to godzina 10:05 tak jak na załączonej ilustracji.


 



Wybór przystanku

Wybór - przystanku początkowego i końcowego odbywa się w 2 kroku zakupowym. W przypadku braku zmiany przystanków, domyślnie będą wybrane główne przystanki w danej miejscowości.

Wystarczy rozwinąć listę przystanków, klikając odwróconą strzałkę z prawej strony ekranu. Po wyświetleniu pełnej listy przystanków, kliknij w wybrany przez Ciebie przystanek - system zaktualizuje zamówienie. 



 



Wybór ulg handlowych i ustawowych:

Automatycznie po wyborze kursu widnieje cena za bilet normalny lub cena za bilet promocyjny (jeżeli była dostępna promocja podczas wyboru kursu).

Możesz wybrać interesującą Cię ulgę handlową lub ustawową. Wystarczy rozwinąć listę ulg, klikając odwróconą strzałkę z prawej strony ekranu. Po wyświetleniu pełnej listy ulg, kliknij w wybraną przez Ciebie ulgę. UWAGA: w przypadku biletu promocyjnego jeżeli nie da się wybrać ulg oznacza to, że promocja nie łączy się z ulgami handlowymi i aby wybrać ulgę należy zrezygnować z promocji.


 



Podaj obowiązkowy adres e-mail oraz numer telefonu:

Wypełnij pole "Adres email" oraz "Powtórz adres email", aby otrzymać bilet PDF. Zalecamy użycie prawdziwych danych, żeby bilet dotarł do właściwego odbiorcy Podaj równiez obowiązkowy numer telefonu. Jeśli chcesz dodatkowo otrzymać bilet w formie sms na Twój numer telefonu komórkowego, kliknij TAK.



Po wypełnieniu danych potrzebnych do zakupu biletu poniżej znajduje się pytanie "Czy chcesz otrzymać fakturę VAT?" Domyślnie zaznaczona jest opcja NIE. Jeżeli chcesz otrzymać fakturę wybierz TAK, a następnie wybierz jaki rodzaj faktury chcesz od nas otrzymać. Jeżeli chcesz otrzymać fakturę na firmę zaznacz odpowiedni wybór. Przepisz kod z generatora obrazka aby odblokować pole NIP. Po odblkowaniu pola wpisz NIP firmy a pozostałe pola uzupełnią się automatycznie. Po wypełnieniu formularza należy przejść do kolejnego kroku nr 4 (podsumowanie). Po poprawnej procedurze płatności faktury VAT wraz z biletami zostaną wygenerowane oraz będą dostępne do pobrania z poziomu zarejestrowanego konta użytkownika. Dla anonimowego użytkowanika bez posiadania kontaw sytemie za pośrednictwem specjalnej podstrony, wysłanej w wiadomości e-mail po zakupie.



Uwaga:  możliwość zmiany danych nabywcy widniejący na fakturze możliwy jest tylko jeden raz oraz 14 dni od daty zakupu. Po skorzystaniu z tej funkcji przycisk zniknie i nie będzie widoczny. Zmiana danych nabywcy odbywa się na podstawie korekty faktury ze starymi danymi oraz wystawieniem nowych faktur z nowymi danymi.

 


Zatwierdź zamówienie:

Jesteś w systemie płatności internetowych PayU. Aby dokonać opłaty za Twoje zamówienie, wpisz imię i nazwisko w opisane okienka oraz potwierdź zapoznanie się z Regulaminem Sprzedaży Biletów przez Internet, klikając i zaznaczając okienko pustego kwadratu. Wcześniej zapoznaj się z treścią Regulaminu, klikjąc w słowo "Regulamin". Następnie kliknij przycisk "Przejdź do płatności", żeby przejść do platformy operatora płatności PayU.


 


Wybierz rodzaj płatności:

Wybierz rodzaj płatności zaznaczając wybraną formę: kartę kredytową Visa lub Mastercard lub ikonkę Twojego banku. Kliknij zielony przycisk "Płacę", chcąc potwierdzić płatność.


 



Status realizacji zamówienia:

Po dokonaniu płatności w Twoim banku, otrzymasz potwierdzenie realizacji Twojego zamówienia (widoczne na obrazku poniżej). Jak tylko otrzymamy potwierdzenie zapłaty od operatora płatności PayU, otrzymasz od nas link na adres email do pobrania biletu/biletów.

 



Jak pobrać bilet:

Aby pobrać bilet wystarczy wejść w dostarczoną od Żak Express wiadomość i kliknąć w podany link.


B.  Otworzy się strona Żak Express. W pole adres e-mail należy wpisać prawidłowy adres e-mail, na który został dokonany zakup (wymagana względami bezpieczeństwa weryfikacja) i kliknąć pobierz.


C.  Po poprawnym wykonaniu czynności pokaże się lista biletów do pobrania. Kliknij w każdy bilet aby zacząć pobieranie biletu. W zależności od posiadanej przeglądarki po kliknięciu w każdy bilet rozpocznie się pobieranie biletu. Po pobraniu, bilet będzie znajdował się w wybranym przez użytkownika folderze.


 


 



Instrukcja Zwrotu Bieltu dla użytkowników niezalogowanych:

Jeśli kupiłeś bilet bez zalogowania, możesz dokonać zwrotu biletu. Aby dokonać zwrotu, wejdź w zakładkę "Zarządzaj biletem" i wybierz okno "Zwrot biletu". Wypełnij prezentowany po lewej stronie formularz, wpisując kolejno w rubryki adres email, numer biletu (znajdziesz go na zakupionym bilecie) oraz numer kursu (znajdziesz go na zakupionym bilecie). Po wysłaniu formularza i prawidłowej weryfikacji zwrotu, otrzymasz wiadomość  z linkiem na podany w formularzu adres email.

Poniżej przykładowa treść wiadomości email

To jest wiadomość wygenerowana automatycznie. NIE ODPOWIADAJ NA OTRZYMANĄ WIADOMOŚĆ.

Na stronie http://zakexpress.com.pl/ zostało wygenerowane żądanie zwrotu biletu numer 2017/04/00000054.
Kliknij poniższy link, aby dokonać potwierdzenia zwrotu lub wklej w całości do przeglądarki.
 



Instrukcja Zwrotu Biletu dla użytkowników niezalogowanych




Po wysłaniu formularza i prawidłowej weryfikacji zwrotu, otrzymasz wiadomość z linkiem na podany w formularzu adres email.



Otworzy się strona Żak Express. W pole adres e-mail należy wpisać prawidłowy adres e-mail, na który został dokonany zakup (wymagana względami bezpieczeństwa weryfikacja) i kliknąć wyslij.


Cookies:
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Informacja o Twoich danych:
Drogi Użytkowniku,
25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH "ŻAK TOURIST" sp. z o.o. ul. Turystyczna 16, 16-300 Warszawa, NIP:846-139-38-81 (dalej: BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH "ŻAK TOURIST" ). Jesteśmy Przewoźnikiem wykonującym krajowe przewozy autobusowe. Pozyskaliśmy Twoje dane osobowe od Ciebie, podczas korzystania przez Ciebie z usług BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH "ŻAK TOURIST" wymienionych powyżej.

Co to są dane osobowe oraz jakie dane przetwarzamy?
Dane osobowe to każda informacja dotyczącą osoby fizycznej pozwalającą na określenie w sposób pośredni lub bezpośredni tożsamość tej osoby. Dane te są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów sprzedażowych w tym zapisywanych w plikach cookies oraz w podpisanych umowach . Przetwarzanie danych osobowych to operacje wykonywane na danych osobowych, a zwłaszcza zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych. Przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres email, adres IP, numer telefonu oraz dane osobowe uprawniające do korzystania z ulg handlowych i ustawowych.

Dlaczego pozyskujemy i przetwarzamy dane?
Twoje dane osobowe zostały pozyskane w związku z zawarciem umowy/lub wypełnionym formularzem/ jak i w trakcie wykonania umowy, będą przetwarzane w następujących celach:

  • realizacji usług przewozowych 
  • prowadzenia działań marketingowych, na których przetwarzanie mamy Twoją zgodę
  • zmian, zwrotów i operacji dodatkowych dotyczących zakupionych biletów
  • procesów reklamacji i innych usług (np: wynajem autokarów)

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH "ŻAK TOURIST"przetwarza Twoje dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b), c) lub f) w celu umożliwienia nam realizacji umowy, którą z nami Zawarłeś lub do realizacji czynności, które nam Zleciłeś przed zawarciem Umowy, w szczególności:

  • umożliwienia nam weryfikacji, że nabyłeś bilet na przewóz realizowany przez nas lub zarezerwowałeś u nas miejsce noclegowe;
  • umożliwienia nam weryfikacji, że przysługują Ci ulgi na których opiera się wybrana przez Ciebie opcja zakupu biletu;
  • umożliwienia nam poinformowania Cię o opóźnieniach oraz zdarzeniach dotyczących przewozu;
  • umożliwienia nam wystawienia Tobie dokumentów księgowych;
  • umożliwienia nam rozpoznania Twojej reklamacji na świadczone przez nas usługi.

Dodatkowo podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielenie odpowiedzi na Twoje pisma i wnioski.

W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Twoich danych osobowych, masz prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych do organu nadzorczego. Okres przetwarzania Twoich danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane jednakże zapewniamy Cię, że nie przetwarzamy Twoich danych przez okres dłuższy niż jest to potrzebne do realizacji celów przetwarzania.

Komu możemy przekazać dane?
Twoje dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w związku ze zleconymi przez nas usługami, do Przewoźników, którzy będą realizować usługi przewozowe oraz podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podmioty z nami współpracujące w sposób rzetelny i zgodny z prawem chroniły Twoje dane osobowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jakie Masz prawa w stosunku do swoich danych?
Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Jeśli oparliśmy przetwarzanie danych osobowych o Twoją zgodę - Masz także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Korzystasz z usług, obowiązuje do jej odwołania. Udzielenie zgody oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do Ciebie potrzeb informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.

Formularz zgody:
W związku z powyższym, zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych oraz celach analitycznych, moich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przeze mnie ze strony internetowej, w tym zapisywanych w plikach cookies, również po rozpoczęciu obowiązywania RODO (czyli po 25 maja 2018 roku).

Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta.

Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i można ją wycofać w dowolnym momencie z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

 

Klauzule informacyjne (art. 13, 14 rodo) i klauzule zgody (art. 6 i 9 rodo)
Zgłoszenie do Administratora naruszenia ochrony danych osobowych
Zgadzam się